Firemní kultura v nadnárodních společnostech a jejich pobočkách – Bc. František Němec
Bc. František Němec
Master's thesis
Firemní kultura v nadnárodních společnostech a jejich pobočkách
Company culture in international corporations and their branches
Abstract:
Jako téma diplomové práce si autor vybral popis firemní kultury v nadnárodních společnostech a jejich pobočkách. Úvodem vymezuje pojem firemní kultura, její charakteristiku a důležitý význam pro firmy. V dalších dvou kapitolách definoval silnou firemní kulturu, její identitu a etiku. Podrobně se věnoval tématu národní kultura, která je důvodem kulturních rozdílů mezi pobočkami nadnárodních společností …moreAbstract:
As a topic of degrese work choosed autor a description of company culture in supranational companies and thein branches. As an introduction he delimited the term of company culture, its characterization and importance for companies. Next two chapters deal with strong company culture, its identity and moral philosophy. He devoted himself entirely to the topic of national culture which is the reason …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/ai505/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2010
- Supervisor: doc. Ing. Eduard Mazák, CSc.
- Reader: Mgr. Ing. Antonín Charouzek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NĚMEC, František. \textit{Firemní kultura v nadnárodních společnostech a jejich pobočkách}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2010. Available from: https://theses.cz/id/r51111/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISBanking Institute/College of Banking
Master programme / field:
Economics and Management / Finance
Theses on a related topic
-
Multinational Companies’ Headquarters and Its Growing Strategies
Mauricio Sinta Costilla -
Multinational Companies Headquarters and Company Performance
Meruyert Munis -
Multinational Companies' Headquarters and Its Growing Strategies
Orkhan Maharramov -
Emerging Challenges in Corporate Finance and Treasury Management of Multinational Companies.
Petr Polák -
Strategy Specifics of Multinational Companies Operating in Creative Industries
Denys Shevchenko -
Cross-cultural issues affecting communication in multinational companies
Monika PĚNČÍKOVÁ -
The influence of culture on multinational corporations advertising strategies
Laetitia Barre -
Strategická analýza společnosti BAŤA, akciová společnost
Karolína Bouzková