Barbora Krčmářová

Bachelor's thesis

Interkulturní rozdíly v rámci reklamy společnosti UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

Intercultural differences in the advertising of UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o kulturních diferencích v rámci reklamy UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia a.s. V práci je porovnána česká reklama se slovenskou. Obě reklamy sice nabízejí stejný produkt, ale jejich reklamy jsou zcela odlišné. Cílem práce je zjistit, zda v rámci kulturních diferencí je třeba přizpůsobit obsah, sdělení reklamy a jak reklamu přizpůsobit. Cíl bude splněn pomocí teoretické …more
Abstract:
The bachelor thesis explores the cultural differences between the advertising of UniCredit Bank Czech Republic and its Slovakian counterpart, i.e it compares Czech publicity with the Slovakian one. Although both ads offer the same product, they are completely different. The aim of the thesis is to find out whether it is necessary to adapt the content and message of commercials to cultural differences …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2021
  • Supervisor: Jitka Volfová
  • Reader: Kamila Matysová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/84545

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod