Prediktory čtenářského vývoje v kontextu rizika specifických poruch učení. – Jana PUDÍKOVÁ
Jana PUDÍKOVÁ
Master's thesis
Prediktory čtenářského vývoje v kontextu rizika specifických poruch učení.
Predictors of reading skills development in the context of risk of specific learning disabilities.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi predikce dyslexie u dětí mladšího školního věku. Práce je členěna do dvou částí části teoretické a části praktické. V úvodu části teoretické nahlížím do oblasti čtenářského vývoje. Nosnou konstrukci poté představují způsoby predikce čtenářského neúspěchu a následná diagnostika dyslexie. V tomto ohledu pracuji s dítětem předškolního věku a žákem na počátku školní …moreAbstract:
This thesis explores the possibilities of dyslexia prediction at primary children. It is divided into two parts a theoretical one and a practical one. The introduction of the theoretical part is focused on the children reading skills development. However, the possibilities of reading failure prediction and diagnosis of dyslexia are the key content of this part. In this respect I focus on the preschoolers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Accessible from:: 29. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PUDÍKOVÁ, Jana. \textit{Prediktory čtenářského vývoje v kontextu rizika specifických poruch učení.}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/r6ea2c/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
PUDÍKOVÁ, Jana. Prediktory čtenářského vývoje v kontextu rizika specifických poruch učení.. Č. Bud., 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 29. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / Teaching for the First level of primary school, Special pedagogy basics for 1. level of basic schools
Theses on a related topic
-
Fonologické a morfologické schopností dětí předškolního věku
Kateřina SVOBODOVÁ -
Morfologické a fonologické povědomí jako prediktory čtenářské gramotnosti
Martina LIETAVCOVÁ -
Rozvoj fonologických a morfologických schopností dětí před nástupem do školy
Petra HOLEČKOVÁ -
Problematika rizika dyslexie u dětí předškolního věku
Kateřina Kalábová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights