Kognitivní profil rozumově nadaných dětí s dyslexií – Mgr. Jana Čihounková, Ph.D.
Mgr. Jana Čihounková, Ph.D.
Diplomová práce
Kognitivní profil rozumově nadaných dětí s dyslexií
Cognitive Profile of Gifted Children with Dyslexia
Anotace:
Výzkum zamený na profil inteligence u intelektov nadaných dtí se specifickou poruchou tení dyslexií. Ovuje specifické profily WISC-III (Wechslerova inteligenního testu pro dti 3. vydání)zjištné zahraniními výzkumy, spojení dyslexie a vizuáln-prostorového nadání a výskyt nadaných žák s vizuáln-prostorovým stylem uením (Gifted Visual-Spatial Learners) v populaci eských nadaných dtí.Abstract:
The research intent on intelligence profile of gifted children with reading disability dyslexia. It verifies specific profiles of WISC-III (Wechsler Intelligence Scale for Children 3rd Revised), discovered by foreign researches, dyslexia linked to visual-spatial talent and incidence of gifted visual-spatial learners in the population of Czech gifted children.Klíčová slova
nadání specifické poruchy uení dyslexie dti tzv. dvakrát výjimené profil WISC-III Rey-Osterriethova komplexní figura nadaný žák s vizuáln-prostorovým stylem uení giftedness learning disabilities dyslexia twice-exceptional children profile of WISC-III Rey-Osterrieth complex figure Gifted Visual-Spatial Learner
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xrhbz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 5. 2006
- Vedoucí: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Komparace kresby lidské postavy u dětí s LMP a u dětí s mimořádným nadáním
Martina Kýrová -
Nadaný žák s Aspergerovým syndromem v základní škole
Renáta Bendová -
Motivace žáků základní školy s potenciálem vrcholového sportu k učení a vnímání důležitosti vzdělání samotného
Zdeněk Julínek -
Nadaný žák s narušenou komunikační schopností na základní škole
Jana Popovičová -
Nadaný žák s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Irena Böhmová -
Rey-Osterriethova komplexní figura ve vztahu k rozumovému nadání a úrovni matematických schopností u dětí z třetích až pátých ročníků základních škol
Veronika Krčová -
Rey-Osterriethova komplexní figura ve vztahu k rozumovému nadání a úrovni matematických schopností u dětí z třetích až pátých ročníků základních škol
Veronika Krčová -
Rey-Osterriethovy komplexní figury u 14/15letých dětí se specifickými poruchami učení
Lenka Šamánková