Vít Čepera

Bachelor's thesis

Franchising jako metoda vstupu na trh

Franchising as the entry mode to the market
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje frachsising jako formu vstupu na trh. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická vysvětluje základní pojmy, zabývá se historií franchisingu, postupem při jeho zakládání a výhodami a nevýhodami tohoto druhu podnikání. Praktická část pohlíží na franchisingový koncept společnosti Subway ve světě a v České republice.
Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as the possible entry method to the market. It is divided into two parts. The theoretical part explains basic definitions, contains histrory of franchising, the way how to strt franchisig business and advantages and disadvantages of this enterprise. The practical part describes the Subway franchise in the Czech republic and around the world.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2010
  • Supervisor: Lenka Turnerová
  • Reader: Vladimíra Khelerová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/22461

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod

Theses on a related topic