Vít Čepera
Bachelor's thesis
Franchising jako metoda vstupu na trh
Franchising as the entry mode to the market
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje frachsising jako formu vstupu na trh. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická vysvětluje základní pojmy, zabývá se historií franchisingu, postupem při jeho zakládání a výhodami a nevýhodami tohoto druhu podnikání. Praktická část pohlíží na franchisingový koncept společnosti Subway ve světě a v České republice.Abstract:
This bachelor thesis deals with franchising as the possible entry method to the market. It is divided into two parts. The theoretical part explains basic definitions, contains histrory of franchising, the way how to strt franchisig business and advantages and disadvantages of this enterprise. The practical part describes the Subway franchise in the Czech republic and around the world.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/22461
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2010
- Supervisor: Lenka Turnerová
- Reader: Vladimíra Khelerová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/22461
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Franchising - možná forma spolupráce
Kryštof Havlín -
Franchising jako forma vstupu na trh
Rasia El Gindy