Analýza možností komplexní péče o předškolní děti s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou – Bc. Radomíra Viková
Bc. Radomíra Viková
Diplomová práce
Analýza možností komplexní péče o předškolní děti s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
The analysis of possibilities comprehensive care about pre-school children with attention deficit hyperactivity disorder
Anotace:
Empirická část diplomové práce analyzuje možnosti komplexní péče o předškolní děti se syndromem ADHD (hyperaktivita s poruchou pozornosti), způsoby přístupu k těmto dětem jak ze strany pedagogických pracovníků, tak ze strany rodiny a všech institucí, které se na výchově podílejí. Cílem diplomové práce je zjistit orientaci učitelek mateřských škol v oblasti problematiky syndromu ADHD v závislosti na …víceAbstract:
Empirical part of dissertation analyses possibilities of comprehensive care for children in preschool age with syndrome ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorders), ways of accession to these children from the side of pedagogical staff members and also from the side of family and all institutions which take a share in education. The aim of dissertation is to find out the orientation of teachers …víceKlíčová slova
ADHD – Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou hyperaktivita impulzivita klinickýpsycholog logoped mateřská škola neurolog Pedagogicko-psychologická poradna pozornost předškolní dítě psychologické vyšetření výchova ADHD syndrome hyperactivity impulsivity clinical psychologist logopaedist kindergarten neurologist Pedagogical – psychological clinic attention pre-school child psychological examination education
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 7. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/x0qah/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2009
- Vedoucí: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VIKOVÁ, Radomíra. \textit{Analýza možností komplexní péče o předškolní děti s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/r7rmz2/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Informovanost rodičů dětí s ADHD o dané poruše
Martina Šuráňová -
Porucha ADHD u žáků středních škol
Nikola Hájková -
Cílená pohybová intervence pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Lucie HAMERNÍKOVÁ -
Jedinec s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Silvie Hyková -
Vzdělávání žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Ivana Tesařová -
Práce lektorů s dětmi s ADHD ve volnočasových aktivitách
Marie Buriánková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Činnost speciálních pedagogů v PPP a jejich pohled na diagnostický proces
Šárka Juřenová