Bc. Tomáš Zima
Bachelor's thesis
Vliv e-čtení na vnímání textu
The impact of e-reading on the text perception
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá procesem čtení elektronického textu a jeho vlivem na kognitivní a fyzické funkce člověka. Teoretická část práce definuje proces čtení a elektronický text. Dále se teoretická část věnuje vlivu elektronického čtení na fyzické a psychické zdraví člověka, přístup ke čtení, rychlost čtení, porozumění obsahu čteného textu, kognitivní učení a paměť. Praktickou část práce tvoří vzorek …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the process of reading electronic text and its influence on human cognitive and physical function. The theoretical part gives a definition of reading process and electronic text. The theoretical part also deals with the impact of electronic reading on human physical and mental health, on attitude to reading, speed of reading, understanding the contents of the text, cognitive …moreKeywords
elektronické čtení elektronický text proces čtení e-kniha tištený text čtenářské chování výzkum čtenářství návyky při e-čtení čtení z obrazovky čtení s porozuměním vnímání textu electronic reading electronic text reading procces e-book printed text reading behaviors reading research e-reading habits on-screen reading reading comprehension text perception
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 2. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/axo6f/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2016
- Supervisor: Mgr. Tomáš Bouda
- Reader: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Shared reading and its influence on second graders reading comprehension
Barbora Šenbergerová -
Analysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension.
Tereza KUBÁNKOVÁ -
Teaching Reading Comprehension to Young Learners
Marcela Švendová -
Vliv čtenářské dílny na rozvíjení čtení s porozuměním u dětí v logopedické třídě ZŠ.
Olga Ondrušová -
The current status of reading paper books vs. electronic books
Kristýna Mrázová -
Vliv mobilního čtení na čtenářské chování u vysokoškolských studentů
Christopher Jurák -
Interakce vysokoškolských studentů s elektronickým textem: analýza procesu čtení a tvorby poznámek
Tomáš Zima -
Výzkum čtenářství žáků základních škol
Hana Mašová