Bc. Tomáš Zima
Bakalářská práce
Vliv e-čtení na vnímání textu
The impact of e-reading on the text perception
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá procesem čtení elektronického textu a jeho vlivem na kognitivní a fyzické funkce člověka. Teoretická část práce definuje proces čtení a elektronický text. Dále se teoretická část věnuje vlivu elektronického čtení na fyzické a psychické zdraví člověka, přístup ke čtení, rychlost čtení, porozumění obsahu čteného textu, kognitivní učení a paměť. Praktickou část práce tvoří vzorek …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with the process of reading electronic text and its influence on human cognitive and physical function. The theoretical part gives a definition of reading process and electronic text. The theoretical part also deals with the impact of electronic reading on human physical and mental health, on attitude to reading, speed of reading, understanding the contents of the text, cognitive …víceKlíčová slova
elektronické čtení elektronický text proces čtení e-kniha tištený text čtenářské chování výzkum čtenářství návyky při e-čtení čtení z obrazovky čtení s porozuměním vnímání textu electronic reading electronic text reading procces e-book printed text reading behaviors reading research e-reading habits on-screen reading reading comprehension text perception
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 2. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/axo6f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 2. 2016
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Bouda
- Oponent: PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Shared reading and its influence on second graders reading comprehension
Barbora Šenbergerová -
Analysis of the Corpus of Texts Generated by ChatGPT for Teaching Reading Comprehension.
Tereza KUBÁNKOVÁ -
Teaching Reading Comprehension to Young Learners
Marcela Švendová -
Vliv čtenářské dílny na rozvíjení čtení s porozuměním u dětí v logopedické třídě ZŠ.
Olga Ondrušová -
The current status of reading paper books vs. electronic books
Kristýna Mrázová -
Vliv mobilního čtení na čtenářské chování u vysokoškolských studentů
Christopher Jurák -
Interakce vysokoškolských studentů s elektronickým textem: analýza procesu čtení a tvorby poznámek
Tomáš Zima -
Výzkum čtenářství žáků základních škol
Hana Mašová