Marie SVÁČKOVÁ

Bachelor's thesis

Politický marketing v éře nových médií: prezidentská kampaň Baracka Obamy v roce 2008

Political Marketing in the Age of New Media: Barack Obama´s Presidential Campaign of 2008
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá prezidentkou kampaní Baracka Obamy v roce 2008, která je příkladem nejrozsáhlešího zapojení nových médií do politického marketingu kandidáta. Text práce je rozdělen na dvě části. Teoretická část se obecně zabývá politickou kampaní, politickým marketingem a novými médii. Praktická část textu se věnuje předvolební kampani Baracka Obamy v letech 2007 a 2008. Autor se pokouší …more
Abstract:
The bachelor thesis explores the Barack Obama´s presidential campaign of 2008. It´s the most expressive instance of professional political marketing incorporating new media into its strategy. The text of the bachelor thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the political marketing, political campaign and new media generally. The practical part of the thesis deals with the Barack …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011
Identifier: 38866

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Přemysl Rosůlek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SVÁČKOVÁ, Marie. Politický marketing v éře nových médií: prezidentská kampaň Baracka Obamy v roce 2008. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 28. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická