Literarische Texte im Unterricht Deutsch als Fremdsprache – Bc. Lenka Rosůlková
Bc. Lenka Rosůlková
Master's thesis
Literarische Texte im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
Literature Texts in German Lessons
Abstract:
The thesis deals with the possibilities of the usage of literary text in the lessons of the German language. The theoretical part is focused on how we may define the text and what differs the literary texts from the others. It also deals with the reading and describes how the acquire the ability to read. It is also focused on the differences between reading in mother tongue and reading in foreign language …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití literárních textů ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce se zabývá tím, jak můžeme definovat text a co odlišuje literární texty od ostatních textů. Věnuje se také čtení, a popisuje, jak probíhá osvojování si schopnosti číst. Zaměřuje se přitom na rozdíly mezi čtením v mateřském jazyce a čtením v jazyce cizím. Další část práce se věnuje funkci textů …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lyp8c/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Literarische Texte im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
Lenka Rosůlková -
Literarische Texte im Deutschunterricht
Jana Svobodová -
Literarische Texte im DaF-Unterricht
Martina KLOSSOVÁ -
Literarische Texte im DaF-Unterricht
Martina KLOSSOVÁ -
Kommunikation im Tourismus und Deutsch im Tourismus (Eine komparative Lehrwerkanalyse mit dem Schwerpunkt Landeskunde)
Kristýna Drasalová -
Umgang mit der Vertreibung der Deutschen aus der Tschechoslowakei im DaF-Unterricht. Ein Beitrag zur "diskursiven Landeskunde"
Stanislav Lukáč -
Haus Tugendhat: Soft-CLIL-Unterricht an einer tschechischen Grundschule im Hinblick auf Schülermotivation
Aleš Zápotocký -
Förderung der intrinsischen Motivation bei Jugendlichen im DaF- Unterricht
Marie Králová