Problematika psaní velkých písmen v současných učebnicích češtiny pro střední školy – Bc. Hana Grundmannová
Bc. Hana Grundmannová
Master's thesis
Problematika psaní velkých písmen v současných učebnicích češtiny pro střední školy
Issues of capitalization in contemporary textbooks of Czech for secondary schools
Anotácia:
Diplomová práce podává informace o způsobu zpracování problematiky pravidel pravopisu pro psaní velkých písmen ve vybraných středoškolských učebnicích a přispívá ke zhodnocení vztahu mezi obsahem učebnic, požadavky pedagogů a reálnými znalostmi studentů středních škol. Stěžejní částí práce je analýza výsledků z dotazníkového šetření mezi studenty a porovnání výsledků s očekáváním vyučujících. Cílem …viacAbstract:
The thesis outlines the way of describing the capitalization in contemporary Czech textbooks and contributes to evaluation of relation between the content of textbooks, requirements of teachers and actual knowledge of students. Mainstay of the thesis is both analysis of results from questionnaire survey among students at secondary schools and comparison of these results to expectations of teachers …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 1. 2018
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/iivx3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2018
- Vedúci: PhDr. Jarmila Vojtová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Olga Navrátilová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Style of Secondary School Textbooks (Analysis of Czech textbooks of English in reflection of past and future)
Jindra Bromová -
The Representation of Cultures within Czech and Chinese High-school Textbooks
Ondřej Šťastný -
Teaching the System of English Tenses at Lower Secondary Schools: A Comparative Analysis of Selected Czech and English Textbooks
Lenka PTÁČKOVÁ -
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Webový korektor jako prostředek formalizace pravidel českého jazyka
Vojtěch Mrkývka -
Zadávání skupinové práce ve výuce českého jazyka na základní škole
Jana Dvořáková -
Reformy ruské ortografie z historického hlediska
Anastasia ZUEVA