Tomáš Tuháček

Master's thesis

Impulsivní nákupní chování a ponákupní nespokojenost spotřebitele

Impulsive buying behaviour and post-purchase consumer dissatisfaction
Abstract:
Cílem předkládané práce zabývající se impulsivním nákupním chováním a ponákupní nespokojeností spotřebitele bylo ověřit v českém online nákupním prostředí vztah mezi impulzivním nákupním chováním, ponákupní nespokojeností, impulzivitou nákupu a záměrem vrátit produkt, který předpokládá studie Chena, Chena a Lina (2020) a rozšířit jej o další faktor sebejistoty spotřebitele dle studie Kenga a Liao …more
Abstract:
The aim of the present study dealing with impulsive buying behaviour and consumer post-purchase dissatisfaction was to verify in the Czech online shopping environment the relationship between impulsive buying behaviour, post-purchase dissatisfaction, impulse buying and intention to return a product, which is assumed in the study of Chen, Chen and Lin (2020) and to extend it with another factor of consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92705