Ekaterina Bessonova

Bachelor's thesis

Realistická vs stylizovaná 3D animace v počitačových hrách

Realistic and stylized 3D animation in video games

Abstract:
V rámci své bakalářské práce se zabývám analýzou animací ve videohrách z hlediska míry jejich stylizace. Práce je členěná do šesti kapitol. V první kapitole se popisuje krátká historie stylizace ve videohrách. Druhá kapitola se zabývá principem 3D animace. Třetí kapitola se zaměřuje na popis ruční stylizované 3D animace, čtvrtá – na popis technologie motion capture. Pátá kapitola popisuje způsoby a …more
Abstract:
This bachelor thesis is about stylized and realistic videogame animation. The work is divided into six chapters. The first chapter describes the history of stylizing animations in videogames. The second chapter is about the principle of 3D animation. The third chapter describes stylized animation and the fourth is focused on motion capture technology. The fifth chapter describes methods and the measure …more
 

Keywords

3D technologie

Keywords

analýzy

Keywords

videohry
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2020
  • Supervisor: Libor PIXA
  • Reader: Ondřej JAVORA

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 23. 10. 2020 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna