Complementary method of pronunciation teaching – Ing. Pavel Cvrk
Ing. Pavel Cvrk
Bachelor's thesis
Complementary method of pronunciation teaching
Complementary method of pronunciation teaching
Abstract:
Téma bakalářské práce je doplňková metoda pro výuku výslovnosti. Úvodní část obsahuje relevantní teorii k tématu a zmiňuje dostupné a používané přístupy při výuce anglické výslovnosti. U každého přístupu je rovněž výčet výhod a nevýhod použití v praxi. Navazující část práce navrhuje využití záznamu lidského hlasu jako další z možností výuky výslovnosti. Na vzorku dobrovolníků ukazuje, analyzuje a hodnotí …moreAbstract:
The focus of this bachelor thesis is a complementary method for pronunciation teaching. The introductory part contains the associated theory and summarizes available and frequently used pronunciation teaching approaches with its advantages and disadvantages. The following part of the thesis proposes another method of pronunciation teaching, analyses the use of the method on a sample of volunteers, …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l5eht/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 1. 2015
- Supervisor: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Gabriela Oaklandová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Teaching pronunciation
Diana Tomanová -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Using Songs as a Tool for Teaching Pronunciation
Agáta Kneslíková -
Supplementary Materials for Teaching English Vowels and Consonants
Pavel Nikl -
Czech teachers of English and the influence of systematic pronunciation teaching on their pupils
Nikola Zrzavá -
The Role of Confidence in Teaching Pronunciation
Pavlína Fričová -
Výuka výslovnosti v učebnicích angličtiny pro druhý stupeň ZŠ
Roman Toml -
Působení systematické výuky anglické výslovnosti: vliv nerodilého a rodilého mluvčího na výslovnost jejich studentů na gymnáziu
Zuzana Haikerová