Filip Vostrý

Bachelor's thesis

Marketingová strategie franchisingového řetězce Subway

Marketing strategy of franchise chain Subway
Abstract:
Cílem této práce je teoreticky popsat fungování marketingu a franchisingu se všemi jejich aspekty a mezi sebou navzájem. Na konkrétním příkladu řetězce SUBWAY jsem odhalil nedostatky v oblasti marketingu a pak se snažil tyto nedostatky odstranit a navrhnout některé užitečné změny. Praktická část je založena jak na osobních znalostech, tak na informacích od majitelů a manažerů několika restaurací v …more
Abstract:
The aim of this work is to theoretically describe the functioning of marketing and franchising in all its aspects and with each other. On the particular example of SUBWAY chain I discovered weaknesses in terms of marketing and then tried to eliminate them and to propose some helpful changes. Practical part is based both on personal knowledge and information from owners and managers of several restaurants …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2012
  • Supervisor: Hana Chylíková
  • Reader: Šárka Benschová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/32261

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod