Bc. Miloš Stibal
Master's thesis
Měření sledovanosti médií
Media consumption measurements
Abstract:
Masová média se v současné době stávají důležitou součástí marketingového plánování firem. Měření médií nám dává konkrétní údaje pro objektivní hodnocení dosažených výsledků a plánování kampaní v médiích. Existuje celá řada médií, ale stále největší část reklamních investic míří do televize. Proto se hlavním tématem, které řeší tato práce, stala sledovanost televize. Záměrem bylo srovnání výsledků …moreAbstract:
Mass media became today very important part of company’s marketing plans. Media measurement gives us concrete data and for objective evaluation of reached results and media planning accuracy. There are many media types, but still the biggest part of advertising expenditures go’s to TV. That why the main topic of this diploma work became ratings of TV. I wanted to compare data from official peoplemeter …moreKeywords
Peoplemetr měření médií agentura marketingový manažer tématická TV stanice sledovanost analýza médium cílová skupina segmentace zákazníků dotazníková metoda efektivní mediální kampaň komunikace značky vzorek respondentů Peoplemeter media measurement agency marketing manager thematic TV station ratings analysis target group customer segmentation questionnaire method effective media campaign brand communication sample of respondents
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/b0f4x/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 11. 2013
- Supervisor: JUDr. Petr Majerik
- Reader: PhDr. Adolf Vodrážka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
PŘÍPADOVÁ STUDIE TVORBY MEDIÁLNÍ STRATEGIE PRO DANOU SPOLEČNOST
Johanka Marková -
Tvorba a implementace mediální kampaně pro značku VIVA
Michaela Terelya -
Marketingová kampaň zásnubního prstýnku včetně mediálního plánu a vyhodnocení
Viktorie Slámová -
Analýza televizní reklamy v ČR s ohledem na divácký profil TV stanic
Martina Kolbabová -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Brand ako cenné nehmotné aktívum organizácie
Peter Pavel -
Sociální marketing
Tim Kutil -
Spotřebitelské chování a marketing
Kateřina Cibochová