Bc. Kateřina Hásková

Master's thesis

Globální marketing a lokální kultura

Global Marketing and Local Culture
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na globální marketing v návaznosti na odlišnosti lokální kultury s cílením na kampaně konkrétního podniku. Díky globalizaci může docházet k přesvědčení, že národy mají stále více obdobné preference a hodnoty, což se ovšem stále více ukazuje jako mylné. Tato práce se tedy cílila na zjištění konkrétních diferencí u komunikačních kampaní v rámci mezinárodně působící firmy …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on global marketing in connection, with the differences of local culture with the targeting of a particular company. Thanks to globalization, it may be convinced that nations have more and more similar preferences and values, which, however, is increasingly being mistaken. This work was therefore aimed at finding specific differences in communication campaigns within an …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2018
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication