Bc. Kateřina Hásková
Master's thesis
Globální marketing a lokální kultura
Global Marketing and Local Culture
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na globální marketing v návaznosti na odlišnosti lokální kultury s cílením na kampaně konkrétního podniku. Díky globalizaci může docházet k přesvědčení, že národy mají stále více obdobné preference a hodnoty, což se ovšem stále více ukazuje jako mylné. Tato práce se tedy cílila na zjištění konkrétních diferencí u komunikačních kampaní v rámci mezinárodně působící firmy …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on global marketing in connection, with the differences of local culture with the targeting of a particular company. Thanks to globalization, it may be convinced that nations have more and more similar preferences and values, which, however, is increasingly being mistaken. This work was therefore aimed at finding specific differences in communication campaigns within an …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ci5c5/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2018
- Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Online marketing on Japanese market.
Shotaro Fujino -
Global Marketing and Local Culture
Dimitri Kartozia -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama jako obraz kultury
Ondřej Novák -
Reklama jako obraz kultury
Uliana Baliasnikova -
Reklama v době globalizace
Adéla Wagnerová -
Globalizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky
Robert HURT -
Návrh změn na základě zhodnocení společenské odpovědnosti IKEA Group
Michal Duba