Dopad online obchodování na vznik odpadu v době covidové pandemie – Tereza Hněvkovská
Tereza Hněvkovská
Bachelor's thesis
Dopad online obchodování na vznik odpadu v době covidové pandemie
The impact of online trading on waste generation during the covid pandemic
Abstract:
Bakalářská práce s názvem Dopad online obchodování na vznik odpadu v době covidové pandemie měla za cíl analýzu množství produkce odpadu vlivem pandemie při nakupování na internetu a posouzení dopadu na životní prostředí. Během pandemie se prohloubil problém nadměrné produkce odpadu. Pandemie způsobila rozšíření online nákupu, při kterém vzniká mnohem více odpadu než při tradičním nákupu v obchodě …moreAbstract:
The bachelor's thesis, entitled Impact of online trading on the creation of waste during the covid pandemic, aimed to analyze the amount of waste produced due to the pandemic when shopping on the Internet and assess the impact on the environment. During the pandemic, the problem of excessive waste production has worsened. The pandemic has caused an increase in online shopping, which generates far more …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2024
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Vlastimil Altmann, Ph.D.
- Reader: Shuran Zhao, Ing.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HNĚVKOVSKÁ, Tereza. \textit{Dopad online obchodování na vznik odpadu v době covidové pandemie}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Engineering. 2024. Available from: https://theses.cz/id/re1ygf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Technická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of EngineeringBachelor programme:
Applied Ecology
Theses on a related topic
-
Will shopping malls survive under the pressure of online shopping? How can shopping malls transform and be prepared for the digital era?
Ekaterina Efremova -
Consumers' trends in online shopping
Kristina Shcherbakova -
Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Alice Berthuy -
The Role of eTrust in Online Shopping in the Czech Republic among University Students
Viktor Ustyanovič -
Nákupní chování spotřebitelů při online nákupu v kategorii potravin na českém trhu a jeho změna v souvislosti s nemocí covid-19
Veronika Vyoralová -
Vliv pandemie Covid-19 na obchodní prostředí ve vybraných firmách
Tomáš Hurdálek -
Ekonomická resilience regionů v prostředí pandemie nemoci Covid-19
Jan Horáček -
Psychologické aspekty práce v režimu home office v korporátním prostředí na pozadí pandemie COVID-19
Marie Matějíčková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Mach, J.
29/3/2024
Mach, J.
29/3/2024
Mach, J.
29/3/2024