Bc. Ondřej Myšák

Bachelor's thesis

Umělecká fotografie ve virtuálním prostředí digitálních her

Artistic photography in virtual space of videogames
Abstract:
Cílem textu je zjistit, čím se liší umělecká fotografie pořízená ve virtuálním prostředí digitální hry od umělecké fotografie z fyzického světa. Práce se nejdříve zaměřuje na to, jaká pravidla fotograf dodržuje při focení umělecké fotografie. V další fázi aplikuje na fotografii z digitální hry teorie intermediality Dicka Higginse a remediace podle Boltera a Grusina. Na základě informací získaných v …more
Abstract:
The purpose of this paper is to understand where are the diferences between the photography from virtual world of digital games and art photography from physical world. In next part there will be theory of intermedia by Dick Higgins and theory of remediation by Bolter and Grusin aplicated on photography from digital games. This will lead to unvderstand when we can judge these two different types of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2017
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Reader: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta