Strategie vstupu vybrané české firmy na zahraniční trh. – Illja Leheta
Illja Leheta
Bachelor's thesis
Strategie vstupu vybrané české firmy na zahraniční trh.
Penetration strategy of chosen Czech company into foreign market.
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na vstup české firmy na zahraniční trh a strategii, kterou daná firma zvolila. V mém případě je to společnost Rohlík.cz. Pokusím se vysvětlit proces, jakým se tato problematika řeší, dále navážu také na otázku, proč je dobré vstupovat na zahraniční trh pro tuzemské společnosti a také ve své práci budu zmiňovat potenciální rizika, které jsou spojeny s tímto bezpochyby odvážným …moreAbstract:
My bachelor thesis focuses on a Czech company entering a foreign market and the strategy that it has chosen to accomplish it. Specifically it is the company Rohlík.cz. I will try to explain the process accompanying such a project and address the issue why it is good for local companies to enter foreign markets at all. I will also mention potential risks associated with such an undoubtedly brave move …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 8. 2020
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/i2lmw/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 9. 2020
- Supervisor: Ing. Stanislav Heczko, Ph.D.
- Reader: Ing. Radka Šperková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LEHETA, Illja. \textit{Strategie vstupu vybrané české firmy na zahraniční trh.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2020. Available from: https://theses.cz/id/rgb8zm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBISThe College of Regional Development and Banking Institute – AMBIS, a.s.
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Návrh marketingové komunikace pro vybraný podnik tradičního cukrářství
Markéta Nováková -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Pracovní trh České republiky v kontextu zahraniční pracovní síly (Pracovní trh zahraničních osob v ČR)
Luboš Zíka -
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Nikola Chalupská -
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Roman Novák -
Trh práce ve vybraném regionu
Klára Široká -
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Michal Anestis -
Vstup již zavedené firmy na slovenský trh
Sebastian Wolf