Paula Mangano
Master's thesis
Vliv Bressona na současné filmaře
The Influence of Bresson on Contemporary Filmmakers
Abstract:
Abych ukázala, jak se kořeny nejmodernějších hnutí často nacházejí v minulosti, chci se zabývat Bressonem a jeho vlivem na současný film, konkrétně na významné autory, kteří posouvají hranice konvencí. V jeho díle budu analyzovat, jak práce a myšlení mistra, který často stojí v historii kinematografie osamocený, nikdy nebyl součástí žádné skupiny či hnutí, má dodnes podstatný vliv na filmové tvůrce …moreAbstract:
To see how the most forward movements often find their roots in the past, I want to talk about Bresson, in contemporary cinema, specifically in eminent authors pushing the boundaries of conventions. We will in this work be analysing how the work and thought of a master that very often stands alone in the history of cinema, never part of a group or movement, still today has a significant effect on filmmakers …moreKeywords
rakouská kinematografieKeywords
americká kinematografieKeywords
filmoví režiséřiKeywords
práce režiséraKeywords
analýzy filmových dělKeywords
mexická kinematografie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2021
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/14793
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2021
- Supervisor: Václav KADRNKA
- Reader: Tomáš Pavlíček
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 7. 8. 2021 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Theses on a related topic
-
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Rolando Garduňo -
Tendence vyprázdněné narace v díle Carlose Reygadase v kontextu postupů současné kinematografie
Veronika Hlinková -
Kinematografie Carlose Reygadase v kontextu jeho vzorů: Bressona, Tarkovského a Rosselliniho
Tomáš Klein -
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář