Dopady regulace reklamy na řízení farmaceutických firem – Bc. Denisa Zajíčková
Bc. Denisa Zajíčková
Master's thesis
Dopady regulace reklamy na řízení farmaceutických firem
Impact of the advertising regulation on the management of pharmaceutical companies
Abstract:
Diplomová práce se věnuje regulaci reklamy ve farmaceutickém průmyslu, jakožto i praktickým příkladům marketingu společností. Zhodnocuje právní regulaci reklamy, rozhodnutí správních orgánů i soudů. Zákonná omezení mají vliv na činnost obchodních zástupců společností, jakožto i na činnost marketingových oddělení. Pro tyto účely zřizují farmaceutické společnosti přísné compliance programy, které jsou …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the regulation of advertising in the pharmaceutical industry, as well as practical examples from the marketing of companies. The thesis evaluates the legal regulation of advertising, decisions of administrative authorities and courts. Legal restrictions have an impact at the activities of the company's sales representatives, as well as the activities of the marketing departments …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/bq4t2/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
- Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Guerilla marketing a jeho právní regulace
Jan Pawlik -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Regulace reklamy
Michaela Marčanová -
Obchodní reklama
Iveta Staňková