Bc. Petr Hrázský

Bakalářská práce

Frazém, klišé, aktualizace v tištěných médiích

Phraseme, cliché, actualisation in printed media
Anotace:
Příspěvek se věnuje stylistické funkci frazeologizmů ve zpravodajských a publicistických textech tištěných médií. V teoretické části se pozornost zaměřuje na obecné pojetí a rozdělení frazeologizmů, je pojednána jejich stylistická funkce a mechanismy vzniku. Obecně a na konkrétních příkladech je popsán cyklus automatizace a následné aktualizace frazémů. V analytické části jsou pak zvláště zmíněny takové …více
Abstract:
The diploma thesis deals with stylistical function of phraseological units in printed media news texts. The theoretical part concentrates on the general conception and discerption of phraseological units. It also enters on their stylistical function and their formation mechanism. The automation and updating cycle of phraseme is described from the general point of view as well as with specific examples …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 5. 2008

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 20. 6. 2008
  • Vedoucí: PhDr. Jiřina Salaquardová
  • Oponent: PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masarykova univerzita

Fakulta sociálních studií

Bakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Mediální studia a žurnalistika