Frazém, klišé, aktualizace v tištěných médiích – Bc. Petr Hrázský
Bc. Petr Hrázský
Bakalářská práce
Frazém, klišé, aktualizace v tištěných médiích
Phraseme, cliché, actualisation in printed media
Anotace:
Příspěvek se věnuje stylistické funkci frazeologizmů ve zpravodajských a publicistických textech tištěných médií. V teoretické části se pozornost zaměřuje na obecné pojetí a rozdělení frazeologizmů, je pojednána jejich stylistická funkce a mechanismy vzniku. Obecně a na konkrétních příkladech je popsán cyklus automatizace a následné aktualizace frazémů. V analytické části jsou pak zvláště zmíněny takové …víceAbstract:
The diploma thesis deals with stylistical function of phraseological units in printed media news texts. The theoretical part concentrates on the general conception and discerption of phraseological units. It also enters on their stylistical function and their formation mechanism. The automation and updating cycle of phraseme is described from the general point of view as well as with specific examples …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 5. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/y6con/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2008
- Vedoucí: PhDr. Jiřina Salaquardová
- Oponent: PhDr. Mgr. Zdeněk Havlíček
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Mediální studia a žurnalistika
Práce na příbuzné téma
-
Korpus jako zdroj dat pro optimalizaci automatické morfologické analýzy
Daniela Ryšavá -
Významové shody a rozdíly adjektiv na -ní a -ný (korpus a slovníky)
Kateřina Najbrtová -
Korpus a jmenný rod ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Barbora Kočařová -
Významové shody a rozdíly adjektiv na -ní a -ný (korpus a slovníky)
Kateřina Najbrtová -
The Language of Social Media
Klára Schweinerová -
The Usage of Paronomasia in the Language of the Media
Jaroslav Bureš -
Stilistische Funktionen von Phraseologismen im Werk von Juli Zeh
Denisa Vaculíková -
Phraseologismen und die Fachsprache des Reiseführers. Vergleich der deutschen Ausgabe in Deutschland und Tschechien
Radka Štěpničková