Kreativita učitelů při výuce gramatiky anglického jazyka – Mgr. Daniela Kristeková
Mgr. Daniela Kristeková
Bachelor's thesis
Kreativita učitelů při výuce gramatiky anglického jazyka
Teachers' creativity in teaching English grammar
Abstract:
Kreativita je důležitá při vyučování anglického jazyka, jelikož učitelé slouží jako model chování a mohou ovlivňovat vývoj kreativního potenciálu u studentů. Je proto stěžejní zjistit, jak je kreativita učitelů reflektována ve výběru jejich aktivit. Tato bakalářská práce je zaměřena na obecné vnímaní kreativity u učitelů a na různé aktivity, které učitelé považují za kreativní a používají je při výuce …moreAbstract:
Creativity is important in the ELT setting, as teachers serve as the model of behaviour and can influence the learners‘ development of creative potential. It is then crucial to study how teachers’ creativity is reflected in their choice of activities. This bachelor thesis focuses on presenting teachers’ general perceptions about creativity as well as various activities they consider creative and use …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gzrg8/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Attitudes of Physical Education Teachers and Grammar Teachers Toward Teaching Students with Physical Disabilities in General Physical Education in the Czech Republic
Petra NOVÁKOVÁ -
Teachers' use of the First Language in ELT: Beliefs and Practices
Zuzana Zlámalová -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Lucie Slováčková -
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Sabina Onderková -
The Use of Puns in ELT
Adéla Rozehnalová -
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Markéta Bojanovská -
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Daniela Schinzelová