Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market – Anna Větrovcová
Anna Větrovcová
Bachelor's thesis
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Abstract:
Cílem práce je prozkoumat reklamní strategii společností Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu a zhodnotit význam reklamy jako marketingového nástroje na trhu FMCG (rychloobrátkového zboží). Teoretická část je zaměřena na definování marketingu a marketingového mixu, stejně jako hlubšího prozkoumátí tématu reklamy. Teoretická část zmiňuje také různé teorie o psychologii spotřebitelského chování a …moreAbstract:
The aim of the thesis is to explore the advertising strategy of Coca-Cola, Pepsi, and Kofola on the Czech market, and evaluate the importance of advertising as a marketing tool in the FMCG market. The theoretical part is focused on defining marketing and marketing mix, as well as diving into the topic of advertising. It also highlights different theories about the psychology of consumer behavior and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/me6v9/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: Ing. Petra Jílková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Nákupní chování spotřebitelů společnosti L'Oreal podle zásad udržitelnosti v kontextu udržitelného rozvoje a udržitelné strategie
Kateřina Výborná -
Online komunikační strategie společnosti Zalando
Tereza Rohová -
Soupeření s giganty - Strategie lokálních firem na globálním trhu.
Vendula Chvílová -
Komunikační strategie Klubu Pánů z Ponožkovic
Barbora Fotrová -
Marketingové strategie kavárenského řetězce The Miners pro vstup na nový trh (Žilina)
Kristýna Semeráková -
Marketingová strategie společnosti Manufaktura
Tereza Rosová -
Vliv marketingové strategie na vnímání značky LEGO® dospělými spotřebiteli
Šárka Málková -
Marketingové strategie firem a rozhodování spotřebitelů
Adriana Ryjáčková