Anna Větrovcová

Bachelor's thesis

Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market

Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Abstract:
Cílem práce je prozkoumat reklamní strategii společností Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu a zhodnotit význam reklamy jako marketingového nástroje na trhu FMCG (rychloobrátkového zboží). Teoretická část je zaměřena na definování marketingu a marketingového mixu, stejně jako hlubšího prozkoumátí tématu reklamy. Teoretická část zmiňuje také různé teorie o psychologii spotřebitelského chování a …more
Abstract:
The aim of the thesis is to explore the advertising strategy of Coca-Cola, Pepsi, and Kofola on the Czech market, and evaluate the importance of advertising as a marketing tool in the FMCG market. The theoretical part is focused on defining marketing and marketing mix, as well as diving into the topic of advertising. It also highlights different theories about the psychology of consumer behavior and …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
  • Reader: Ing. Petra Jílková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní