Mgr. Roman SLIWKA

Bachelor's thesis

Aplikace konverzačních schémat v reklamě

APPLICATION CONVERSATIONAL SCHEMATICS IN ADVERTISING
Abstract:
Práce se zabývá aplikací konverzačních maxim H. P. Grice v reklamním textu a analýzou způsobu jejich porušování komunikátorem.
Abstract:
The thesis is concerned with H. P. Grice?s conversational maxims on advertising copy and analyses a manner of their violation by a communicator.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2009
  • Supervisor: doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SLIWKA, Roman. Aplikace konverzačních schémat v reklamě. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / -Cj-Pj Bc