Mgr. Roman SLIWKA
Bachelor's thesis
Aplikace konverzačních schémat v reklamě
APPLICATION CONVERSATIONAL SCHEMATICS IN ADVERTISING
Abstract:
Práce se zabývá aplikací konverzačních maxim H. P. Grice v reklamním textu a analýzou způsobu jejich porušování komunikátorem.Abstract:
The thesis is concerned with H. P. Grice?s conversational maxims on advertising copy and analyses a manner of their violation by a communicator.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2009
- Supervisor: doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SLIWKA, Roman. Aplikace konverzačních schémat v reklamě. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / -Cj-Pj Bc