Matematika pro nevidomé: počítačová podpora výuky a návrh české osmibodové normy – Bc. Richard Šimek
Bc. Richard Šimek
Diplomová práce
Matematika pro nevidomé: počítačová podpora výuky a návrh české osmibodové normy
Mathematics for the blind: Computer support of the classwork and proposition of a Czech eight-dot norm
Anotace:
Možnosti nevidomých v oblasti počítačové editace textů s matematickou symbolikou jsou značně omezené. V České republice brání většímu využití potenciálu informačních technologií ve výuce matematiky především neexistence standardu pro její zápis a také absence sofistikovaného nástroje, jenž by těžce zrakově postiženým nabízel vhodné kompenzační funkce. Cílem této práce bylo vytvořit návrh české matematické …víceAbstract:
The goal of this thesis was to create a proposition of the Czech eight-dot Braille standard for writing mathematics. At the same time the Czech edition of a specialized editor called Lambda (Linear Access to Mathematics for Braille Devices and Audio-synthesis) was introduced.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/av1c9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 7. 2008
- Vedoucí: doc. RNDr. Ivan Kopeček, CSc.
- Oponent: RNDr. Jaromír Plhák, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasarykova univerzita
Fakulta informatikyMagisterský studijní program / obor:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Práce na příbuzné téma
-
Didaktické pomůcky do výuky matematiky pro 1. ročník
Veronika Horáková -
Pomůcky pro podporu výuky matematiky pro žáka se speciálními potřebami
Dominika KUTNOHORSKÁ -
Využití origami pro usnadnění porozumění vybraným tématům matematiky na 1. stupni ZŠ
Eliška Tušlová -
Výuka matematiky pro ukrajinské žáky na české základní škole
Olga TKACHOVA -
Učebnice matematiky pro 8. ročník ZŠ a jejich připravenost pro distanční výuku
Nikola BRŮŽKOVÁ -
Netradiční úlohy ve výuce matematiky pro žáky sedmého ročníku základních škol
Jaroslav KAŠPAR -
Možnosti využití ICT při samostudiu či online výuce matematiky pro středoškolské studenty a učitele
Kateřina Haniková -
Moderní forma výuky matematiky pro 7. třídu základní školy
Nikol RUSNOKOVÁ