Bc. Pavel Drabina

Bachelor's thesis

Výrazové prostředky nových médií a televizní reklama

The new media and tv advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi digitálních médií na poli televizní reklamy. Text má dvě hlavní části – v první teoreticky ukotvím žánr a krátce charakterizuji výrazové prostředky a komunikační strategie. Ve druhé pak popíši vznik digitálního videa Propagačního spotu Brna, města studentů a pokusím se obhájit zvolené výrazové prostředky. Čtenář zde bude seznámen s fázemi vzniku filmu, s komunikací …more
Abstract:
This bachelors thesis is focused on the abilities of digital media in a television advertisment. Text is divided into two parts – in the first one, I will point the genre and shortly characterize expressional instruments and communication strategies. In the second part I will describe the creating process of digital video Propagation spot of Brno, the student city and I will try to explain chosen expressional …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2008
  • Supervisor: Mgr. David Kořínek
  • Reader: PhDr. Jiřina Salaquardová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism