Bc. Tereza Svobodová

Bachelor's thesis

Politický marketing

Political Marketing
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je politický marketing. Teoretická část je proto zaměřena na obecné informace, pojetí marketingu a jeho definice, posléze je věnována marketingu v rámci politiky a českým politickým stranám. Praktická část popisuje první přímou volbu prezidenta v historii České republiky, představuje prezidentské kandidáty a jejich marketingové strategie. Dále potom líčí faktické výsledky …more
Abstract:
The subject of this thesis is political marketing. The theoretical part is therefore focused on general information, marketing concept and its definition, then it describes the political marketing in the Czech political parties. The practical part describes the first direct presidential elections in the history of the Czech Republic, potential presidential candidates and their marketing strategies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Jan Šmíd, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication