Bc. Andrea Sibová

Bachelor's thesis

Specifités de l accueil des élèves allophones nouvellement arrivés, exploitation d un livre d enfant pendant l enseignement

Specifics of reception of newly arrived allophone children, use of children s book in teaching
Abstract:
The french system of reception and integration of newly arrived allophone children works good and he is effective. There are two possibilities of this integration. Teachers use the children book often during the education.
Abstract:
Francouzský systém integrace nově přistěhovaných dětí do místních škol je dobře fungujícím a efektivní systémem, který v sobě zahrnuje individualizovaný přístup k žákům. V rámci jednotnosti pedagogického přístupu k nově přistěhovaným dětem existují dvě varianty podpůrných zařízení, které slouží k jejich integraci do francouzských škol. Vyučující v těchto hodinách často využívají dětskou knihu jako …more
 
 
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta