Specifités de l accueil des élèves allophones nouvellement arrivés, exploitation d un livre d enfant pendant l enseignement – Bc. Andrea Sibová
Bc. Andrea Sibová
Bachelor's thesis
Specifités de l accueil des élèves allophones nouvellement arrivés, exploitation d un livre d enfant pendant l enseignement
Specifics of reception of newly arrived allophone children, use of children s book in teaching
Abstract:
The french system of reception and integration of newly arrived allophone children works good and he is effective. There are two possibilities of this integration. Teachers use the children book often during the education.Abstract:
Francouzský systém integrace nově přistěhovaných dětí do místních škol je dobře fungujícím a efektivní systémem, který v sobě zahrnuje individualizovaný přístup k žákům. V rámci jednotnosti pedagogického přístupu k nově přistěhovaným dětem existují dvě varianty podpůrných zařízení, které slouží k jejich integraci do francouzských škol. Vyučující v těchto hodinách často využívají dětskou knihu jako …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xxles/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SIBOVÁ, Andrea. \textit{Specifités de l accueil des élèves allophones nouvellement arrivés, exploitation d un livre d enfant pendant l enseignement}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/rnic90/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - French Language
Theses on a related topic
-
The Integration of Western Values by African Americans as Portrayed in Selected Works of Toni Morrison and Gloria Naylor
Radka Zlatohlávková -
L'enseignement de la littéracie auprès des élèves allophones nouvellement arrivés : analyse des pratiques et des besoins dans une école primaire en France.
Anna Junová -
Využití dětské literatury ve výchově a vzdělávání předškolní mládeže a aplikace vybraných literárních textů na estetickovýchovné aktivity
Kristýna Kulpová -
Didaktické využití dětské literatury v hodinách etické výchovy
Lucie Šubrtová -
Obraz hudby v literatuře pro děti a mládež a využití knih s hudební tematikou ve výuce na ZŠ
Pavel Zikmund -
Knihy Daniely Fischerové pro děti a mládež ve výuce na 1. stupni ZŠ
Šárka Witisková -
Využití vybraných filmů na náměty knih Bohumila Hrabala ve výuce českého jazyka na ZŠ
Lenka Teplanová -
Interaktivní kniha ve výuce
Filip KOTEK