Jana Záhumenská
Bachelor's thesis
Aplikácia marketingu v estetickej medicíne
Aplikace marketingu v estetické medicíně
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem jsou aplikované marketingové nástroje v oblasti tak specifické, jako je estetická medicína. V první části je rozebraný marketingový mix a jeho čtyři základné složky teoreticky, přičemž je poukázáno na odlišnosti marketingu služeb a produktů a na specifické rysy trhu se zdravotnickými službami. Praktická část se zaobírá popisem marketingového mixu …moreAbstract:
The aim of the thesis is to find out how marketing tools are applied in a specific area such as aesthetic medicine. In the first part, marketing mix and its four basic components are theoretically described with differences between product and service marketing being pointed out. The practical part deals with the marketing mix of a concrete clinic of aesthetic medicine and plastic surgery.Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je zistiť, akým spôsobom sú aplikované nástroje marketingu v oblasti tak charakteristickej, ako je estetická medicína. V prvej časti je rozobraný marketingový mix a jeho štyri základné zložky teoreticky, pričom je poukázané na odlišnosti marketingu služieb a produktov a na špecifické rysy trhu so zdravotníckymi službami. Praktická časť sa zaoberá popisom marketingového …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 2. 2010
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/21794
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2010
- Supervisor: Markéta Procházková
- Reader: Miroslav Gluck
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/21794
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Medical Aesthetic Marketing in Chinese New Media
Tereza ŠVARCOVÁ -
Marketingový potenciál estetické medicíny v Česku
Anna Barborová