Adaptace marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu – Katarína Pekáriková
Katarína Pekáriková
Master's thesis
Adaptace marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu
Adaptation of the Starbucks Coffee Company marketing strategy on the Czech market
Abstract:
Cílem této práce je analýza marketingové strategie společnosti Starbucks na českém trhu. Její teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku společnosti z hlediska historického vývoje, klíčových hodnot, identity značky a positioningu. Také je zde prezentována celosvětová strategie firmy, formy vstupu na zahraniční trhy a požadavky na perspektivního obchodního partnera. Praktická část se soustředí …moreAbstract:
Purpose of this diploma thesis is Starbucks marketing strategy analysis on the Czech market. Theoretical part focuses primarily on company characteristics with regard to its historical development, key values, brand identity and positioning. This also covers company's global strategy, ways of international expansion and requirements for perspective business partner. Practical part analyses Czech market …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/9517
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2009
- Supervisor: Hana Machková
- Reader: Ludmila Štěrbová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/9517
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
Jiná krása: identita značky skrze principy inkluzivního marketingu v rámci marketingové strategie kosmetických značek.
Viktoriia Kim -
Brand management as a positioning strategy for a global tech corporate brand
Andrey Laptev -
Branding and Brand Strategy: The Case Study of Zara
Rusudan Gaprindashvili -
SWOT analýza vybrané organizace
Natálie Danková