The dilemma of mother tongue in English lessons – Bc. Lenka Temerová
Bc. Lenka Temerová
Master's thesis
The dilemma of mother tongue in English lessons
The dilemma of using mother tongue in English lessons
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem používání mateřského jazyka v hodinách angličtiny. Teoretická část se zabývá charakteristikou dospělých studentů a jejich postoji ke studiu cizího jazyka. Dále jsou zde uvedeny přístupy odborníků k otázce používání mateřštiny ve výuce a zhodnocení jejích výhod a nevýhod. Praktická část obsahuje výzkum provedený na UJP Vyškov, jehož cílem bylo zjistit postoje studentů …moreAbstract:
The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with adult learners´ characteristics, their attitudes and expectations to English learning and ways of acquiring it.It also provides linguists´ various points of view on mother tongue use in English teaching and its advantages as well as disadvantages. The practical part consists of a research on mother tongue …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wkg2a/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2010
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
The Native Speaker English Teacher in the Czech Republic/Rodilí mluvčí vyučující angličtinu na českých školách
Martina VĚTROVCOVÁ -
Teachers' Usage of the Mother Tongue and the Target Language in English Lessons: a Comparative Study
Anna Plešingerová -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Interference of Mother Tongue in Students´ Translation Practice
Kristýna Václavíková