Lukáš SKŘIVÁNEK

Master's thesis

Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ)

Literary versus non-literary speaking in primary teaching
Abstract:
Naše diplomová práce je zaměřena na výukový dialog mezi učitelem a žáky. Cílem je zjistit, v jaké míře se ve výukovém dialogu vyskytují spisovné a nespisovné vyjadřovací prostředky, jaké komunikační funkce mají výpovědi ve výukovém dialogu a jaká je jazyková specifika těchto výpovědí. Práci jsme rozdělili na dvě hlavní části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první …more
Abstract:
Our Diploma Thesis is focused on the educational dialogue. The aim is to find out in what extent the literary and non-literary verbalization instruments are included in the educational dialogue, what communication functions the statements have in the educational dialogue and what the language specificity of these statements is. We have divided this work into two main parts ? theoretical and practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2008
Accessible from:: 1. 4. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 5. 2008
  • Supervisor: prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SKŘIVÁNEK, Lukáš. Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ). Ostrava, 2008. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 1. 4. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / sz-Aj