Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ) – Lukáš SKŘIVÁNEK
Lukáš SKŘIVÁNEK
Master's thesis
Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ)
Literary versus non-literary speaking in primary teaching
Abstract:
Naše diplomová práce je zaměřena na výukový dialog mezi učitelem a žáky. Cílem je zjistit, v jaké míře se ve výukovém dialogu vyskytují spisovné a nespisovné vyjadřovací prostředky, jaké komunikační funkce mají výpovědi ve výukovém dialogu a jaká je jazyková specifika těchto výpovědí. Práci jsme rozdělili na dvě hlavní části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje tři kapitoly. V první …moreAbstract:
Our Diploma Thesis is focused on the educational dialogue. The aim is to find out in what extent the literary and non-literary verbalization instruments are included in the educational dialogue, what communication functions the statements have in the educational dialogue and what the language specificity of these statements is. We have divided this work into two main parts ? theoretical and practical …moreKeywords
aditivnost argot blokátor komunikace dativ volný dialekt dialog dialog výukový dvojí vyjádření elipsa iniciátor komunikace interdialekt jazyk národní jazyk nespisovný jazyk spisovný jazyková kodifikace jazyková norma jazyková správnost jazykový úzus komunikant komunikační funkce komunikační funkce informace komunikační funkce otázky komunikační funkce přání komunikační funkce stanoviska komunikační funkce výzvy mluvenostní struktury modifikované mluvenostní struktury specifické opakování nezáměrné (nemotivované) otázka podněcovací otázka prověřovací otázka skutečná produktor (mluvčí) profesionalismy recipient (adresát) réma výpovědi (jádro) retardátor komunikace slang slangismy slovo deiktické slovosled subjektivní slovosledná volnost vrstva hovorová vrstva knižní vrstva neutrální výpověď (replika) výraz kontaktový a navazovací
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2008
Accessible from:: 1. 4. 2008
Thesis defence
- Date of defence: 12. 5. 2008
- Supervisor: prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SKŘIVÁNEK, Lukáš. Spisovnost versus nespisovnost ve výukovém dialogu (na 1. st. ZŠ). Ostrava, 2008. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2008
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 4. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / sz-Aj