Bc. Tereza Klinovská

Bachelor's thesis

Etické limity v reklamě

Ethical Limits in Advertising
Abstract:
Reklama je přítomná všude kolem nás. Působí na nás, ovlivňuje naše myšlenky a mění naše názory, aniž bychom si toho byli kolikrát vědomi. Otázkou je, jak často přemýšlíme o tom, zda je etická? Je to snad pokaždé, když v televizi vidíme nebo v rádiu nějakou slyšíme? Kde jsou nastaveny hranice reklamní tvorby? Jsou vůbec nějaké? Řešením těchto otázek se zabývá tato bakalářská práce. Teoretická část je …more
Abstract:
Advertising is present all around us. It works for us, influences our thoughts and changes our views, without which we would be unaware. The question is how often we think about whether it is ethical? It is always after seeing advertising on TV or hearing it on the radio? Where are the boundaries set of Advertising? Are there any? The solution to these issues considered in this thesis. The theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 7. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2013
  • Supervisor: PhDr. Marek Matějka
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic