Bc. Tereza Klinovská
Bachelor's thesis
Etické limity v reklamě
Ethical Limits in Advertising
Abstract:
Reklama je přítomná všude kolem nás. Působí na nás, ovlivňuje naše myšlenky a mění naše názory, aniž bychom si toho byli kolikrát vědomi. Otázkou je, jak často přemýšlíme o tom, zda je etická? Je to snad pokaždé, když v televizi vidíme nebo v rádiu nějakou slyšíme? Kde jsou nastaveny hranice reklamní tvorby? Jsou vůbec nějaké? Řešením těchto otázek se zabývá tato bakalářská práce. Teoretická část je …moreAbstract:
Advertising is present all around us. It works for us, influences our thoughts and changes our views, without which we would be unaware. The question is how often we think about whether it is ethical? It is always after seeing advertising on TV or hearing it on the radio? Where are the boundaries set of Advertising? Are there any? The solution to these issues considered in this thesis. The theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 7. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/g4izx/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2013
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: Ing. Pavel Klička
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Etické limity reklamy
Veronika Šilhanová -
Etické limity reklamy
Michaela Šochová -
Etický kodex a etické řízení vybraného podniku
Michaela Mironidi -
Etický kodex v Neuromarketingu
Marek Toman -
Etika v bankovnictví
Markéta Burešová -
Etika a etické kodexy ve veřejné správě
Kateřina KARÁSKOVÁ