Bc. Jana Hlivková
Bachelor's thesis
Úloha barev při vytváření logotypů
Role of Colors in Creating Logotypes
Abstract:
The subject of this Bachelor thesis is to introduce en issue of lodotypes and selecting colors. It deals with psychological effect of colors and its task is to prove that colors in logotypes do not have only aesthetic character but also they also significantly influence individuals and their perception. It shows strong association of colors with terms which can help to characterize company, the values …moreAbstract:
Predmetom tejto bakalárskej práce je predstaviť problematiku logotypov a volenia farieb. Zaoberá sa psychologickým vplyvom farieb na človeka a má za úlohu dokázať, že farby v logotypoch nemajú len estetický charakter, ale výrazne ovplyvňujú jedincov a ich vnímanie loga a následne aj danej spoločnosti. Poukazuje na silnú asociáciu farieb s pojmami, ktoré môžu napomôcť charakterizovať spoločnosť, hodnoty …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/oe65u/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Jiří Němec
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
La importancia del aspecto gráfico de los materiales didácticos: comparación de los elementos gráficos del manual Aventura 1 y su versión actualizada Nueva Aventura 1
Eva Trávníčková -
Corporate identity, design manual
Hana Škvařilová -
Corporate Identity konkrétní společnosti
Soňa Smejkalová -
Corporate identity, design manual
Hana Škvařilová -
Brand & Corporate Identity pro značku High & Focused
Alfred Czital -
Corporate Identity Design
Petra Železná -
Corporate identity pro školy
Petr Hozák -
Corporate identity jako nástroj efektivního PR vybraného subjektu
Lucie Křemenová