Martina Vágenknechtová

Master's thesis

Role učitele/ky z pohledu dětí mladšího školního věku

The teachers role from the perspective of children of primary school age
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Role učitele/ky z pohledu dětí mladšího školního věku" pojednává o osobnosti učitele a jeho ideální podobě. Na základě obsahové analýzy ústních výpovědí žáků 1., 3. a 5. třídy prvního stupně ZŠ zjišťuje představu žáků mladšího školního věku o vlastnostech ideálního učitele a tuto představu porovnává s reálnou zkušeností s jejich konkrétní třídní vyučující.
Abstract:
The thesis entitled "The role of the teacher from the perspective of a child under school age" is dedicated to teacher's personality and its ideal characteristics as seen by pupils of primary school age. Based on content analysis of oral testimonies 1 students 3rd and 5th grade First Instance author compares the idea of an ideal teacher of students with specific teachers and their pupils about the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2014
Accessible from:: 27. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2014
  • Supervisor: PhDr. Simona Kiryková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Vágenknechtová, Martina. Role učitele/ky z pohledu dětí mladšího školního věku. Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.6.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 6. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11).