Didaktické problémy češtiny jako cizího jazyka (se zaměřením na temporálnost) – Ivana Prčíková
Ivana Prčíková
Master's thesis
Didaktické problémy češtiny jako cizího jazyka (se zaměřením na temporálnost)
Didactic Features of Czech as a Foreign Language (Focused on Temporality)
Abstract:
Předmětem této práce je zmapovat a zhodnotit metody užívané při prezentaci slovesné kategorie vidu v češtině. Zvláštní pozornost byla věnována komplikacím, které může způsobit neslovanský mediační jazyk (v tomto případě angličtina). Základním prvkem, který byl k této analýze použit, je excerpce nejběžněji používaných učebnic češtiny pro cizince, jejich porovnání a zhodnocení. Práce je doplněna vlastním …moreAbstract:
The aim of this paper is to monitor and evaluate methods used with presentation of grammar category of aspect in Czech language. Special focus is devoted to the difference between inflectual Czech and analytic English. The main feature of the paper is to analyse the presentations of aspect in the exercise books of Czech for foreigners. The paper is supplied with my own research among the students of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 11. 2007
Thesis defence
- Date of defence: 21. 1. 2008
- Supervisor: Božena Bednaříková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PRČÍKOVÁ, Ivana. \textit{Didaktické problémy češtiny jako cizího jazyka (se zaměřením na temporálnost)}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2007. Available from: https://theses.cz/id/rsmw8k/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 28. 11. 2007 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaMaster programme / field:
Filologie / česká filologie - anglická filologie
Theses on a related topic
-
Development strategy for Armenian Youth Association of the Czech Republic
Mariam Aloyanova -
Teachers' Perceptions of Using Virtual Reality as a Tool for Enhancing Speaking Skills in ELT
Lucie Pelčáková -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková -
Youtube as a source of study materials for English learners and teachers
Petr Palčík -
Rodilý vs. nerodilý mluvčí coby učitel češtiny jako druhého jazyka: problematika akcentu ve výuce dětí
Tereza Netíková -
Specifika osvojování češtiny jako L2 u Finů
Jana Břehovská -
Využití ICT ve výuce češtiny jako druhého/cizího jazyka
Krištofová Krištofová -
Možnosti využití filmu ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Barbora Kameníková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights