Jana Poništová

Bachelor's thesis

Negatívna reklama a jej účinky na cieľové skupiny

Negativní reklama a její účinky na cílové skupiny
Abstract:
V mé bakalářské práci jsem se věnovala reklamně založené na negativních emocích. Prostřednictvím mé práce jsem se snažila obeznámit čitatele se základními termíny, které jsou spjaté s tvorbou reklamy. Poté jsem se soustředila na pravidla tvorby dobré propagace a věnovala jsem se i některým pojmům z této problematiky, jako je například psychologie reklamy. V poslední kapitole jsem zanalyzovala některé …more
Abstract:
The aim of my thesis is to analyze some advertisements based on negative emotion and to familiarize the reader with the fundamental consepts in regard to advertisement. I also tried to describe the basic principles how to make the good and effective advertisement Moreover I concentrated on some key-factors of advertisement analysis such as the psychology of advertisement. The last capture of my thesis …more
Abstract:
Moja bakalárska práca pojednáva o reklame založenej na negatívnych emóciách, ktoré sú v drvivej väčšine kontroverzné a vyvolávajú v recipientovi pocit strachu.V práci som sa snažila oboznámiť čitateľa so základnými termínmi, ktoré sa spájajú s tvorbou reklamy. Ďalej som sa sústredila na pravidlá tvorenia dobrej propagácie a venovala som sa niektorým zaujímavým pojmom z tejto problematiky, ako je psychológia …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 3. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2009
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15457