Genderové pojetí v žánru sci-fi – BcA. Kateřina Vašků
BcA. Kateřina Vašků
Diplomová práce
Genderové pojetí v žánru sci-fi
1. Theoretical Part: The gender concept in the science-fiction films 2. Practical Part: Film script, 75 pages
Anotace:
Tato práce pojednává o genderových aspektech postav ve vědeckofantastickém filmu, zabývá se tedy otázkou rovnosti postavení mužů a žen ve společnosti a jejich zobrazením prostřednictvím filmového média. V první části jsou nastíněna základní teoretická východiska, v druhé části je teorie aplikována na snímcích Barbarella, Vetřelec, Melancholia a Gravitace.Abstract:
This diploma thesis is focused on gender aspects of characters in sci-fi movies and addresses the question of equality of men and women in society and its visualisation in film. The first part outlines the theoretical background, in the second part the theory is applied on four sci-fi movies: Barbarella, Alien, Melancholia and Gravity.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 5. 2014
Zveřejnit od: 14. 5. 2014
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Vašků, Kateřina. Genderové pojetí v žánru sci-fi. Zlín, 2014. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 14.5.2014
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 14. 5. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta multimediálních komunikacíMagisterský studijní program / obor:
Teorie a praxe audiovizuální tvorby / Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika
Práce na příbuzné téma
-
Analýza filmu Meshes of the Afternoon podle teorie archetypů Carla Gustava Junga a jeho analytické psychologie
Veronika Kašparová -
Teorie filmové adaptace literárních děl
Štěpánka Sychrová -
Feministická filmová teorie a role žen v hollywoodském filmu
Daniel HOFFMANN -
Psychoanalytická interpretace vybraných filmů Federica Felliniho podle teorie archetypů Carla Gustava Junga
Maja Benc -
Teorie seriálové fikce: Model analýzy vyprávění a fikčních světů televizního seriálu
Radomír Kokeš -
Bordwell, Chatman a teorie vyprávění ve filmu: srovnání dvou analytických přístupů pomocí analýzy tří filmů
Martin Witoszek -
Symbolika v díle Stanleyho Kubricka vs. konspirační teorie
Filip Neminarz -
Filmový střih a teorie vyprávění
Vojtěch KAVKA