Bc. Krystian Szynder

Bachelor's thesis

Reklama jako zjawisko językowe (na przykładzie polskich spotów reklamowych)

Advertisement As a Language Phenomenon (Based on Examples of Polish Advertisement Spots)
Abstract:
Polish television advertisement and its language is the main subject of this work. Advertisement has its own goals, which are mostly achieved thanks to language. This work refers to language assets used by advertisers to influence the recipient. I tried to find out if advertisement can be percieved as a seperate style by comparing it to other styles.
Abstract:
Tématem této práce je polská televizní reklama a hlavně jazyk, který používá. Reklama má určité cíle, kterých je nejčastěji dosaženo právě pomocí jazyka. Tato práce se pokouší poukázat na jazykové prostředky, které tvůrci reklam používají s cílem ovlivnit příjemce. Srovnáním s jinými styly jsem se snažil najít odpověď na otázku, zda je možno reklamu vnímat jako samostatný styl.
 
 
Language used: Polish
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 2. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 2. 2008
  • Supervisor: Mgr. Roman Madecki, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / Polish Language and Literature