Dyslexic Learners of English and the Program "Languages Without Barriers" – Bc. Denisa Červená
Bc. Denisa Červená
Bachelor's thesis
Dyslexic Learners of English and the Program "Languages Without Barriers"
Dyslexic Learners of English and the Program "Languages Without Barriers"
Anotácia:
Hlavní záměr této bakalářské práce je zvážit efektivní využití programu “Jazyky bez Bariér” při učení anglického jazyka. Cílem je sledování vybraných žáků s dyslexií při používání tohoto programu a jeho případný vliv na zlepšení znalostí vybraných jedinců v porovnání s použitím klasických materiálů používaných k výuce. Nejvýznamnější část práce je zaměřena na výzkum, který je věnovaný používání programu …viacAbstract:
The main aim of the bachelor thesis is to consider the effective use of the programme Languages Without Barriers (LWB) in learning English. The goals are to observe how the use of this programme influences the dyslexic in connection with learning a foreign language and whether using LWB can help to improve their knowledge of English in comparison with classic methods. The largest part of the thesis …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 3. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/i06af/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2015
- Vedúci: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Naděžda Vojtková
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Práce na příbuzné téma
-
Dyslexia and English Language Acquisition: Supporting Pupils with Dyslexia in Learning English Vocabulary
Natálie Šatná -
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Jozef Andraš -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Dyslexia
Zuzana Balážová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
Online Support for English Teachers
Aneta Tučková