Jak psát scénář pro virtuální realitu? – Alice Krajčírová
Alice Krajčírová
Master's thesis
Jak psát scénář pro virtuální realitu?
How to write a script for virtual reality?
Anotácia:
Virtuální realita je nový typ média, který ale nemá žádnou svou oficiální novou podobu scénáře používanou daným průmyslem, která by byla považována za standard nebo normu a reflektovala nové funkce média. Formálně používá úplně stejných prostředků, jako scénáře filmové, které pracují s výrazně odlišnými parametry jako je např. záběrování, které ale u virtuální reality ztrácí s 360 stupňovým prostředím …viacAbstract:
Virtual reality is a new media type that doesn't have any official script form used by the industry which we could consider as a standard or a norm and which would reflect it´s new functions. Formally it seeks the same way of expression as film scripts that works with significantly different parameters like for example picture framing which does not go together with virtual reality since it has 360 …viacKľúčové slová
scenáristikaKľúčové slová
vyprávěníKľúčové slová
virtuální realitaKľúčové slová
diváciKľúčové slová
počítačové hryKľúčové slová
experimentální filmKľúčové slová
práce scenáristy
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 5. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/14748
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 9. 2020
- Vedúci: Marek VAJCHR
- Oponent: Zdeněk HOLÝ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 5. 2021 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / odbor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Mezi filmem a počítačovou hrou: odlišnosti a podobnosti způsobů vyprávění
Ondřej Moravec -
Jak vyprávění příběhů pomáhá vytvářet silné spojení s diváky v animovaných filmech
David Jansta -
Změna hlediska jako prvek struktury filmového vyprávění
David Semler -
Manipulace s divákem pomocí vyprávění s nelineární mozaikou příběhů
Stanislav Slovák -
Vyprávění příběhu v digitálních hrách a typologie interakce hráče
Ondřej Chalupník -
Kreativní vyprávění pro děti předškolního věku
Věra Šlechtová