Problematika reklamy ve farmaceutickém průmyslu – Iva Kadlčíková
Iva Kadlčíková
Bachelor's thesis
Problematika reklamy ve farmaceutickém průmyslu
The issue of advertising in the pharmaceutical industry
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku právní regulace reklamy. Teoretická část poskytuje teoretická východiska v oblasti farmaceutického marketingu a práva. V praktické části jsou zkoumány jednotlivé marketingové aktivity farmaceutických firem a reklamní kampaně. Poslední kapitola navrhuje obecná doporučení pro marketingové aktivity ve farmaceutickém průmyslu.Abstract:
This thesis is focused on the topic of legal regulation of advertising. The theoretical part provides a theoretical background of pharmaceutical marketing and law. In the practical part, there are examined various marketing activities of pharmaceutical companies and advertising campaigns. The last chapter proposes general recommendations for the marketing activities of the pharmaceutical industry.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2015
Thesis defence
- Supervisor: JUDr. Hana Kelblová, Ph.D.
- Reader: Bohumil Vítek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Reklama na léčiva a doplňky stravy a její právní aspekty
Petra Jiroušová -
Reklama na léčiva a doplňky stravy a její právní aspekty
Helena Kratochvílová -
Reklama na léčiva a doplňky stravy a její právní aspekty
Petra Jiroušová -
Reklama na léčiva a doplňky stravy a její právní aspekty
Helena Kratochvílová -
Komunikace farmaceutických doplňků stravy cílovým skupinám 50+
Martin Hrdý -
Approach to health in pharmaceutical advertising
Michaela GAZDÍKOVÁ -
Digitální marketing ve farmaceutické společnosti X
Katarína Skoupilová -
Marketing vybraných farmaceutických produktů - případová studie na základě osobní empirie obchodního reprezentanta
Šárka Gregorková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights